آخرین اخبار
کد مطلب: 80286
سردار نقدي در همايش «فعالان توليد در عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي»
رفع مشکل رکود تورم‌ با ظرفيت اقتصاد مقاومتي‌/رسانه‌ها فعالان اقتصاد مقاومتي را حمايت کنند
تاریخ انتشار : 1393/05/23 22:39:38
نمایش : 2426
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اعلام اينکه کشور دچار رکود تورمي است، گفت: براي رفع مشکل فعلي کشور بايد اقتصاد مقاومتي در کشور تقويت شود.
   
به گزارش سلام لردگان به نقل از فارس سردار محمدرضا نقدي صبح امروز در همايش «فعالان توليد در عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي» با بيان اينکه توليد رکن اساسي اقتصاد مقاومتي است، اظهار داشت:‌ کشور ما گرفتار رکود تورمي است که اين دو درد متضاد هم است و براي رفع اين مشکل، بحران و پيچيدگي پيش مي‌آيد و درمان آن اثر معکوس براي کشور ايجاد مي‌کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بان اينکه اگر کشوري به يکي از اين دردها مواجه باشد امکان درمان آن وجود دارد، ‌اضافه کرد: براي درمان مشکل فعلي کشور، توجه به اقتصاد مقاومتي است و به دنبال فرمولي باشيم که احتياج به نقدينگي نداشته باشيم.

وي با بيان اينکه بايد از ظرفيت پنهان براي توليد کشور استفاده کرد که کمتر به آن توجه شد و اگر از اين ظرفيت خوب استفاده کنيم بر مشکلات فائق مي‌آيم، تصريح کرد: ‌توليد بايد بدون افزايش نقدينگي انجام شود و از ظرفيت پنهان کشور به خوبي استفاده شود.

وي با اشاره به برخي طرح‌هاي موفق در اجراي اقتصاد مقاومتي گفت: برخي از اين طرح‌ها با هزينه بسيار کم توسط بسيجيان در حال اجرا‌ست و براي گسترش اين طرح‌ها نياز است از طريق رسانه‌ها به اين موضوع اشاره شود.

رئيس بسيج مستضعفين با بيان اينکه‌ مازندران پر از منابع براي اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي است،‌ اضافه کرد: بسياري ‌برکه و نيزارهاي بلا‌استفاده در استان مازندران وجود دارد که بايد با استفاده از اين ظرفيت پنهان ‌‌بيکاري را در استاتن ريشه‌کن کنيم.‌

رئيس بسيج مستضعفين با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي همان اقدامي است که برخي از فعالان با سرمايه کوچک موفق به کار بزرگ شدند، ‌گفت: مشکلات اقتصاد مقاومتي در کشور قابل حل است.

سردار نقدي با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب براي رفع برخي از مشکلات قانوني گفت: موانع قانوني براي اجراي اقتصاد مقاومتي بايد برداشته شود‌ و برخي از قوانين نادرست در کشور که مانع از اجراي اقتصاد مقاومتي است ‌احصاء  و براي رفع آن اقدام شود.

رئيس بسيج مستضعفين با اشاره به واردات کود شيميايي به کشور گفت: با استفاده از ظرفيت بسيج سازندگي بايد جلوي واردات سالانه 600 هزار تن کود شيميايي گرفته شود و براي جبران کود از ظرفيت توليدات داخل کشور استفاده برد‌.

نقدي با بيان اينکه براي حمايت از مصرف داخلي نياز به حمايت دستگاه‌ها داريم، گفت: ‌براي دريافت سود مطلوب خود، توليدکنندگان با تشکيل اتحاديه‌اي نسبت به فروش مطلوب اقدام کنند.

وي بيان داشت: يکي از مشکلات اصلي توليد در کشور وجود واسطه است که اگر بخش توليد رها شود، دوباره گرفتار چالش در بخش توليد اقتصاد مقاومتي مي‌شويم.

رئيس بسيج مستضعفين خواستار ايجاد صنايع تبديلي و يا همکاري ‌فعالان اقتصاد مقاومتي شد و افزود: همکاري با فعالان اين بخش مشکل توليد اقتصاد مقاومتي را رفع و رونق اقتصادي را در استان ايجاد مي‌کند.

نقدي خواستار حمايت رسانه‌اي از فعالان اقتصاد مقاومتي شد و گفت: بسياري از محصولات توليد فعالان اقتصاد مقاومتي به خارج از کشور صادر مي‌شود و نياز به معرفي بيشتر دارد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس